donderdag 28 oktober 2010

een theemuts

Een tijdje geleden maakte ik er al één voor mijn moeder. Deze is voor haar zus. Het eerste exemplaar was op basis van een eigen patroon, deze tweede op basis van eeen (gratis) patroon van Landleven. Ik heb het ding wel drie keer uitgehaald. De eerste twee keer waren echt onnodig, ik had ook gewoon de beschrijving kunnen lezen. De derde keer deed ik het omdat ik de afwerking, zoals voorgesteld in het patroon, niet mooi vond.

Ik maakte hem zo: eerst de kip met een strook extra stof (ongeveer 5 cm) eraan, twee keer knippen en dan goede kanten op elkaar stikken met kam, lel, snavel en staart ertussen. Dan de binnenkant twee keer knippen en stikken (goede kanten op elkaar). Dan het geheel in elkaar doen, met fleece ertussen (in mijn geval dan ... bij gebrek aan fiberfill). En dan onderlangs dichtstikken en afwerken met een biaisje. Die laatse stap kan wellicht ook in één keer. De staart en lel zijn tijdens de uithaalsessies gesneuveld ...

3 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails