Posts tonen met het label vakantie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label vakantie. Alle posts tonen

zondag 5 mei 2013

terugkeer

En na een korte break in Denemarken zijn we weer terug thuis ♥
Hoe heerlijk ik het ook vind om te plannen te maken voor reizen en om weg te gaan en te zijn, ik ben toch wel erg graag gewoon thuis. Beetje aanrommelen, pyjamadagen met de kinderen, spelletjes doen, beetje achter de naaimachine, kijken hoe de moestuingroentes omhoog komen  ....

Morgen moet ik nog een dagje werken maar daarna ben ik weer wat dagen vrij. Ik geloof dat ik dan nog maar wat zomerkleren ga maken voor de kinderen. Maar eerst was ik zelf aan de beurt. Ik maakte een heerlijke rok (a-lijn Mme ZsaZsa). De print knipte ik uit een gekringloopt shirt (1 euro) en het stofje komt van de markt (2 euro). Uit de coupon kon wel een heel achterpand maar het voorpand ging in twee delen. Ik maakte van de nood een deugd en maakte er een mooie flatlockstiksel op, in fluogeel ♥

En jullie? Wat doen jullie zoal in deze meivakantie (aangenomen dat je die inderdaad hebt)?



zondag 28 april 2013

Kids clothes Week (einde)

KCW came to an early end. With work to finish and a car that broke down, there was little time to sew. And now we are in Denmark. Till next week!

zondag 29 juli 2012

Count your blessings

Ik deed een paar weken niet mee, ik kon gewoon weinig blessing zien omdat mijn schoonmoeder (en trouwe bloglezeres) een paar weken geleden na een eenvoudige operatie op de intensive care terecht kwam vanwege complicaties. Helaas heeft ze het niet gered en is ze vrijdag overleden.
Dus de uitdaging ligt erin om toch de mooie dingen te blijven zien.
Vandaag kindertekeneningen, een mooi vintage puzzel en de granny deken die vordert. En de herinneringen aan onze korte (onderbroken) vakantie. Wat was boevemans gelukkig met de zwembad en de glijbaan.

Kijk voor meer blessing bij Anki van zilverblauw.






donderdag 5 mei 2011

een korte vakantie

De afgelopen dagen waren we in de Achterhoek, op de idyllische camping Het Jagershuis. Waar we genoten van elkaar en soms ook gek werden van elkaar. Waar het heerlijk warm was in de zon, en ijzig koud in de nacht. Waar onze oudste leerde schaken en de jongste leerde dat wormen geen chips lusten (althans geen pringels). Waar mijn "nieuwe" retro strechter goede diensten bewees als day bed voor onze ziekige middelste en ik zelfs een paar regels las. Waar zand en water weer eens bewezen het meest ideale speelgoed te zijn op deze leeftijd en we ons verder vermaakten met de het zagen van hout voor het (niet geheel overbodige) kampvuur. Waar we ook nog een aantal keren Duitsland aandeden (en de oudste zich afvroeg hoe we daar weer uit zouden komen) en we het wildpark Anholt van harte kunnen aanbevelen.









zaterdag 14 augustus 2010

We zijn weer thuis

Na twee heerlijke weken in Heemskerk aan zee.

Waar we alternatieven vonden voor het baden:

Waar we maar weer eens met onze neuzen op de keiharde feiten werden gedrukt: onze meiden durven en kunnen al heel veel:

Waar de inderhaast genaaide fleecetruien goed van pas kwamen:

Waar we genoten van een geweldig kinderfestival en het geluk hadden nog een flink stuk mee te pikken van een optreden van Kapitein Winokio (al een held in België en vast ook snel in Nederland, wauw!):

Waar we leerden dat het geheim van goede zandkastelen is: heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel water erbij:
En waar we goedkoop speelgoed verzonnen. Zoals een vlieger van een plastic zak:

En waar we ervaarden dat twee van ons na twee weken wel weer gaan verlangen naar het eigen speelgoed: de een naar de houten treinbaan en de lego en de ander naar haar naaimachine!

En nu heb ik heel veel bij te lezen en nog meer ideeën uit te werken.



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails