dinsdag 9 november 2010

kringloopvondsten

Gisteren had ik een dagje voor mezelf. 's Ochtends moest ik nog even naar mijn werk om het laatste nieuws over het faillissement van de curator te horen maar de rest van de dag was ik vrij en zonder kinderen. Op maandagen is boevepapa in charge. Ik reed even door naar IKEA voor een paar planken die niet op voorraad waren, grrrr. Maar ik kon me beheersen en kocht geen stof! Maar ik weet nu wel waar het leuke stofje met houtprint van de lapjesswap vandaan komt!
Daarna heb ik twee kringloopwinkels aangedaan. In de eerste kocht ik het boek Zelf kinderkleding maken uit de jaren '70 en nog een oud burda easy patroon. In het boek staan een paar leuke retro basismoddelen, zowel om te naaien, te breien als te haken.



In de ander kocht ik een jaargang Ariadne handwerken uit 1969! Deze laatste vooral vanwege de geweldige retro sjablonen die in een aantal nummers staan.

Het is zooooo grappig om die oude boeken en tijdschriften door te bladeren. Dingen die nu hip zijn, waren dat toen ook: haken bijvoorbeeld. Maar ik zie mezelf nog geen kleedjes knopen, dat was toen blijkbaar helemaal hip. Maar wie weet over een tijdje alle retro-lovende-creatieve-bloggende-mama's kleedjes aan het knopen.

3 opmerkingen:

  1. Geweldig :-)
    De teksten zijn ook zo leuk in die oude tijdschriften. Enne, een macramé bloempot voor je raam is toch heel leuk en hip ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kocht een maandje geleden hetzelfde boek in de kringloop! Leuk!
    Succes ermee...
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails