woensdag 16 mei 2012

haakwerkjes

Ik haakte wat vrolijke cirkels met een mooi randje. Voor op tassen, etuis, broeken, rokjes,
en .....

Een kleine tutorial voor deze vrolijke rondjes:

Haak 4 vasten en sluit met een halve vaste
Haak drie vasten en 11 stokjes in de ring en sluit met halve vaste (12 stokjes)
Hecht een nieuwe kleur aan en haak 3 vasten en 1 stokje in de eerste vaste en vervolgens twee stokjes
in elke volgende vaste (24 stokjes)
Hecht een nieuwe kleur aan en haak een vaste in de eerste vaste, gevolgd door drie stokjes in de volgende vaste en ga zo door tot het einde en hecht af


Je kunt natuurlijk ook grotere cirkels maken en ze gebruiken als onderzetters.







5 opmerkingen:

  1. Ze zijn leuk, ik hou van die mooie vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg, mag ik het pinnen? Zou binnenkort ook graag zo'n bloemetjes maken en anders weet ik niet meer waar ik het gezien heb ;-)
    En wat een tof idee van die onderzettertjes!!!
    Gebruik je wol of katoen of ...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk mag je het pinnen.
      Ik gebruik meestal katoen (rico, creative coton maar dit zijn restjes van de kringloop)

      Verwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails