woensdag 7 november 2012

een roze poncho

Ik haakte een roze poncho als kadootje. Ik had nog heel wat wol over van deze babydeken. Aan de onderkant maakte ik flosjes. En door de hals rijgde ik een een koord. Je kunt zo'n koord natuurlijk gewoon haken (eventueel met dubbele draad) maar ik doe dat altijd op de manier zoals ik dat van mijn moeder leerde.

Neem daarvoor drie draden wol die ongeveer 2 keer zo lang zijn als de lengte die je nodig hebt. Maak het ene uiteinde vast aan een haak en begin aan het andere einde te draaien, heel lang zodat het het flink strak en dicht is. Neem dan een schaar, haal het uiteinde waar je aan draaide door een oog van de schaar, pak de twee uiteinde (hoog!) samen en de schaar gaat draaien. Als de schaar uitgedraaid is, knipt de schaar dan los en maak aan die kant een knoop en aan de andere kant ook. Tadaa, klaar.
Hier staat ook een uitleg voor als je een helpende hand in de buurt hebt. De kinderen vinden het geweldig om te doen!

Oh ja, het patroon van de poncho komt van hier.


Enne haken, ik kan weer even door met dit leuke boekje dat ik kreeg van Annis van Handgehaakt voor mijn verjaardag!


1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails