donderdag 25 november 2010

een bezoekje aan het speelgoedmuseum in Deventer

Bron: Speelgoedmuseum Deventer

Ik had vandaag eens zin om met mijn kleine dametjes op stap te gaan. We fietsen door de gure koude van onze Vinex naar het centrum, toch al gauw zo'n 6 kilometer en brachten eerst een bezoekje aan de slaapkamer van de hoofdpiet in de bibliotheek op de Brink. Daarna gingen we verder naar het Speelgoedmuseum. We gaan daar wel eens vaker heen, het is een perfect uitje voor een druilerige dag. De kinderen kunnen niet alleen oud speelgoed bewonderen maar ook echt spelen met geweldige poppenhuizen, hijskranen, Kapla en meer. En het is zeer betaalbaar: kinderen betalen 1 euro, volwassenen 4 euro. Vandaag werd de laatste hand gelegd aan de Barbietentoonstelling die zaterdag van start gaat. Nou hebben mijn dametjes niet veel met barbie's (wel met poppen) en ik evenmin. Ik zou zelfs het tegenovergestelde kunnen beweren. Maar .... het was geweldig. We hebben nog maar een deel gezien want er werd nog aan gewerkt maar de dametje genoten volop van de barbie's in de vintrine en van een echt barbiehuis om mee te spelen. En het feit dat we zo ongeveer de enige bezoekers waren, had ook iets magisch. We konden dus op ons gemak kijken en van verdieping naar verdieping slenteren. Het is echte een aanrader voor Deventernaren met kleine meisjes!

1 opmerking:

  1. Wat een leuk uitje, en zo dichtbij, da's helemaal leuk! Barbies zien er ook wel heel zoet en roze uit :-)
    Meisjes blijven toch meisjes...:-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails