dinsdag 28 augustus 2012

Dinsdag Twinsdag

Toen de meisjes kleiner waren en nog niet goed konden praten, trok ik ze naar de kinderopvang regelmatig naamshirts aan. Zo werden ze in ieder geval goed (bij hun eigen naam) aangesproken. Inmiddels corrigeren ze het zelf wel als ze door elkaar worden gehaald.
Maar volgende week krijgen de meisjes, in groep 2, weer twee nieuwe juffen. Één daarvan kwamen we laatst tegen en die wist natuurlijk niet direct wie ze voor zich had. Meisje M stelde voor om een shirt met naam te maken, of: Met een hele grote letter M. Zij wilde die aan de achterkant van het shirt. Als juf het dan even niet wist dan zou ze zich kunnen omdraaien. Meisje L wilde juist de letter L voorop. Zodat juf haar 's ochtends met haar eigen naam kon aanspreken.
Tja, soms is het wel wat ingewikkeld om een eeneeïge tweeling te zijn.

6 opmerkingen:

  1. Leuk idee en juf zijnde ken ik het probleem. Als 2 broers of zussen elkaar opvolgen, kan het ook al eens gebeuren dat ik de namen wissel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig idee, de letter op de achterkant!
    Mijn dochtertje heeft ook een tweeling als vriendinnetjes, en ik vraag ook steeds wie wie is bij het binnenkomen, en dan probeer ik het te onthouden ahv hun kleding. Ooit stopte ik ze eens in bad... daar ging mijn goedbedacht truukje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn zusjes droegen vroeger altijd een broche met de eerste letter van hun naam, anders lukte het de juffen ook niet om hen uit elkaar te houden. Naam shirts vind ik ook een goed idee, ik zal het ze eens voorstellen (al verwacht ik niet dat ze het willen, met hun 18 jaar);-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maakte laatst een naambroche voor Elke, misschien ook een idee voor de meiden?
    http://bloemblogt.blogspot.nl/2012/06/us-blomke.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee & wat leuk dat je dochters zelf meedenken aan een oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails