donderdag 1 augustus 2013

vaatdoekjes

Ik kan er  niks aan doen maar ik werd helemaal blij van de gehaakte vaatdoekjes die in voorbij zag komen op Pinterest.  En dus haakte ik er ook een paar. Zo heb ik weer wat restjes weggewerkt en ben ik een stapeltje vaatdoekjes rijker.

De zwart wit gemêleerde haakte ik via dit patroon. Mooie steek is dat er als je het eenmaal doorhebt (duurt bij mij toch altijd even, maar het youtube filmpje hielp!)

De blauw rood gemêleerde haakte ik zo:

maak een ketting van 30 lossen en haak een stokje in de derde losse vanaf het eind en haak daarna 27 stokjes (totaal 28 stokjes)
De volgende rij haak je afwisselend 4 stokjes in de achterste haaklus en 4 stokjes in de voorste haaklus (in totaal 7 blokjes van 4 stokjes dus als je begint met stokjes de achterste haaklus dan eindig je ook met stokjes in de achterste haaklus).
Keer en haak weer afwisselend 4 stokjes in de achterste haaklus en 4 stokjes in de voorste haaklus. Zo ga je door totdat je een mooi vierkant vaatdoekje hebt.







2 opmerkingen:

  1. hey wat leuk dat je me even attendeerde op het berichtje bij handmade charlotte! Dank je wel hiervoor. hmm wel een beetje jammer dat mijn naam er dan niet bij staat.....

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails