woensdag 28 augustus 2013

Hanami dress

Laatst stond er op de blog van An van Straight Grain een oproep voor patroontesters voor het Hanami patroon. Het leuk me een leuk patroon om uit te proberen en ik vind het ook altijd leuk om kleine ontwerpers te steunen. En joehoe, ik mocht. Alleen besloten we kort daarna nog een weekje te gaan kamperen, waardoor ik al gelijk de deadline niet kon halen. Geen probleem,vond An, en ze plaatste me heel aardig, achteraan in de blogtour zodat ik tijd genoeg had om de jurk te maken. De jurk zat trouwens, eenmaal begonnen, zo in elkaar.

De jurk is ook als top te maken en zo zijn er nog meer varianten, met blinde rits of met een overslag aan de achterkant, met kraag of zonder en met enkele of dubbele mouwtjes. Ik ging voor de versie met overslag bij de rug en enkele gerimpelde mouwtjes. Het was een feestje om te maken.

Helaas zijn mijn meisjes geen jurkendragers dus voor de fotosessie moest er serieus onderhandeld worden. Met zuslief erbij werd het uiteindelijk toch nog gezellig ...

Het patroon is nu volledig getest en hier te koop! Run!

En vergeet niet naar alle andere mooie versies te kijken.

En oh ja, die korte pony was niet mijn idee .... het was noodzaak na een knipbeurt door zuslief.







8 opmerkingen:

  1. So cute! I love the contrasting fabric on the sleeves.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook bij jou werd het een leuke jurk. Idd een leuk accent die mouwtjes. Echt een super patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze is er zo mooi mee! En die korte pony, dat brengt herinneringen naar boven... Ik had daar destijds zelfs geen hulp van broer of zus bij nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig kleedje, Frederieke! Ik ben echt blij dat je de jurk toch nog hebt kunnen maken. En zeg maar eens tegen je dochter dat ze heel mooi staat met een jurk :-)
    Erg bedankt om het patroon mee te testen en te promoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zal de complimenten doorgeven An. Enne, graag gedaan

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails