zaterdag 11 september 2010

4 things tagged


Ik ben getikt door Sabien van Bientjes Blog. Ik, mag aan de hand van 4-dingen-tags, iets over mezelf te vertellen. Daar komt ie dan!

4 dingen in je (hand)tas
Ik heb pas sinds kort een handtas, daarvoor propte ik gewoon mij portemonnee in mijn jaszak. Maar sinds ik mijn geweldige omkeerbare tas heb …
Daar zit nu in (even spieken):
• mijn portemonnee (laatst tweedehands gekocht voor 1,50 euro van okergeel leer!)
• mij mobieltje
• een opschrijfboekje uit een Franse supermarkt
• een klein blikje vaseline voor mijn lippen

4 dingen in je bureau lade
Nou, dat wordt een hele saaie opsomming, want ik heb daar geen persoonlijke spulletjes op mijn werk. Alleen een klein grafisch werkje van mezelf in de vensterbank. Wel wat houdbare en eetbare dingen. Hier dan:
• een stapeltje opschrijfboekjes. Ik kan hele degelijke exemplaren krijgen op mijn werk maar ik haal zelf altijd een leuke felgekleurde bij de hema
• de oplader van mijn blackberry
• een pak volkoren ontbijtkoek (gesneden!)
• pakje bamisoep

4 favoriete dingen in je slaapkamer
Onze slaapkamer is nog behoorlijk saai. Er staan een tweepersoonbed in, een grote kledingkast, een extra eenpersoonsbed (voor als het in ons bed te druk wordt, zie verder) en een secretaire die nu eindelijk eens naar de kringloop moet. Verder geen dingen aan de muur en de luxaflex van de vorige bewoners.
• Mijn bed
• Man en kinderen (de twee jongsten komen gedurende de nacht lekker bij ons in bed. En boevemans slaapt regelmatig in het eenpersoonsbed)
• Een heerlijke retro, groene stoel van de kringloop
• En kapstok met spiegel met in een gleufje de geboortekaartjes van mijn 3 kinderen (ook mijn twee jongsten hadden een eigen kaartje)

4 dingen die je altijd al hebt willen doen (maar nog niet heb gedaan)
Pfff, ook al zo moeilijk. Ik ben eigenlijk een heel nuchter mens zonder grote dromen of wensen. Maar goed, toch een klein rijtje …
• Naar Ghana gaan met de kinderen (we zijn samen al geweest)
• naailessen volgen
• een kinderboek schrijven en illustreren (keep on dreaming)
• Een hele lange treinreis maken (door China bijvoorbeeld)

4 dingen die je op dit moment heel erg leuk vind
• Mijn kinderen! En nu in het bijzonder letters schrijven en leren lezen met boevemans (zie foto) en lekker ravotten en  fietsen met mijn twee dametjes
• Naaien
• kringloopwinkelen (is dat een woord?)

4 dingen die je niet van mij weet
• Ik ben maar heel klein, 1.60 meter
• Ik heb Afrikanistiek gestudeerd
• Ik heel slecht tegen verschillende geluiden kan, ik luister dus bijna nooit naar muziek (want er zijn altijd ook kinderstemmetjes). Behalve als ik alleen in de auto zit. En dan vaak de filmmuziek van Once.
• Ik pas sinds anderhalf een rijbewijs heb. Maar ik blijf in hart en nieren een fietser!

4 liedjes die ik niet uit mijn hoofd kan krijgen
• Ik heb geen liedjes in mijn hoofd. We beelden, ideeën maar bijna nooit muziek. Als ik er dan toch eentje mag noemen: falling Slowly uit de film Once.

En ik ga ook een tik uitdelen aan een hele leuke nieuwkomer in de blogwereld die mijn nota bene introduceerde in de blogwereld: Bloem.

1 opmerking:

  1. Dankje voor het tikken, ik zal snel iets schrijven.
    Wel grappig dat we een aantal raakvlekken hebben; ook ik ben net geen 1,60 en kan slecht tegen verschillende geluiden.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails