zondag 11 november 2012

Thee

Ik ben een echte theedrinker. Ik begin de dag met thee en ook 's avonds maak ik graag een pot verse thee (die ik dan helemaal alleen opdrink). Ook de kinderen drinken graag thee, wel met suiker of honing. En ik houd van serviesgoed. Maar niet per se bij elkaar passende stukken. Ik scharrel zo wat bij elkaar in de kringloop (en breng ook regelmatig wat terug). Laatst vond ik al dit geweldige kopje, nog wat langer geleden vond ik de theepot. En deze week liep ik tegen dit schattige bakje aan met appelprint.

Het liefst drink ik verse (sorry, ik bedoelde losse) thee (dus geen zakjes). Mijn all time favorite is earl grey thee. Ik probeerde laatst eens de earl grey van de Turkse kruidenier niet ver van mijn werk en die bevalt goed, en het doosje is ook schattig toch?! 's Avonds maak ik ook wel eens een pot lapsang souchon, met een bijzondere rooksmaak.

Maar ik haal mij neus niet op voor zakjes hoor. Maar waar ik wel een beetje van griezel zijn vruchtenthee's (aardbei, mango and the like). En jij? Koffiedrinker of theedrinker?

Fijne zondag nog!



17 opmerkingen:

  1. Ik ben helemaal geen theedrinker. Af en toe drink ik op mijn werk een kopje Sterremunt. Die vind ik wel lekker. Geef mij verder maar een bakkie koffie!
    Je kringloopvondsten zijn super!
    Groetjes,
    Mariël.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een absolute theedrinker, gezellig met een kopje thee en een tijdschrift op de bank of heerlijk theeleuten met een vriendin!
    Mijn lievelingssmaak is denk ik toch wel groene thee met citroen al houd ik ook heel erg van herfststorm en wintergloed van pickwick...

    Geweldig gezellig servies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echte thee drinker, maar wel alleen kruidenthee, nu favoriet is de sweet chai (jogi tea) en cranberry rooibos (pyramide)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thee absoluut! Liefst kruidenthee, zoals kamille, rooibos en groene thee. Superleuk dat Thomas theepotje. I love. En nee ik moet ook niets hebben van vruchtenthee. Brr.
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bedoelt waarschijnlijk losse thee. Wat in het blikje zit is geen verse thee, voor zover dat zou bestaan zou dat een thee van vers geplukte kruiden en/of bloemen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik bedoel idd losse thee, een lekkere pot verse thee van losse theebladeren. Verse the van muntbladeren vind ik trouwens ook erg lekker.

      Verwijderen
  6. Thee, zeker geen koffie! Losse thee en dan bij voorkeur een mix die lekker ruikt. Het moet vooral de kleur ook van zwarte thee hebben, een rode thee ofzo daar griezel ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook geen echte thee drinker al het retro servies zo leuk. Koffie drink ik meer maar niet mega veel hoor, liever gewoon (niet te koud) water!
    Ik heb vandaag ook weer wat leuke krinloopvondsten geblogd (al zeg ik het zelf ;-)) en ja, ook ik breng wel weer eens wat terug. Dat is pas echt kringloop :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geef mij maar koffie! Maar wat linde of camillethee gaat er ook wel in!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hou van je mix en match!!
    En van koffie en thee!!
    En nee geen "smaakjes"thee zoals aardbei ofzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahhhh heerlijk! Ik hoor net het laatste beetje water door mijn KOFFIEzetapparaat lopen! Daarmee ga ik eens lekker voor mijn laptop zitten en blogs lezen... Oh koffie of koffie wat ben je toch lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik houd van zowel thee als koffie. Meestal drink ik grote glazen (groene) thee, maar een stevig bakkie koffie gaat er op z'n tijd ook prima in!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh ik ben ook een echte thee-leut,van een lekker bakkie thee kan ik helemaal blij worden en een mix en match van serviesgoed vind ik leuker en gezelliger als dat het zo hetzelfde is allemaal!;-)

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke verzameling! Ik ben ook absoluut van de thee! Groene of kruidenthee..heerlijk!! En inderdaad; 's avonds een lekkere grote pot, die he-le-maal op gaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor mij alleen maar thee! Heerlijk! Wat ik zo leuk vind, zijn winkels als Dille&Kamille, Simon Levelt.. mmh alleen de geur van de winkel waar je binnenstapt al! En natuurlijk hoort daar mooi servies bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails