donderdag 7 april 2011

Nog meer snelle broekjes




... en toen was het gisteren ineens zomerweer zo aan het eind van de dag. "Mam, waar is mijn korte broek?" Tja, boevemans heeft er nog een aantal van vorig jaar, maar de kleine dametjes waren echt overal uitgegroeid. Dus maakte mama Effie een stapeltje broekjes. Toch ook nog een paar voor boevemans omdat hij graag voetbalbroeken wilde, en die zijn volgens hem altijd zwart. De middelste dame bestelde groene broekjes. En de jongste mag haar kleur nog bepalen. Ik gebruik het patroon van de klim- en klauterbroekjes van Kiind. Ik maakte een patroondeel voor zowel voor als achterbeen. In plaats van katoen gebruikte ik tricot en ik zette van boordstof een tailleband aan, zonder elastiek. De zoom (en trouwens de rest van het broekje ook) deed ik met de lockmachine. Zo had ik in iets meer dan een uurtje 4 broekjes erbij (uit de stoffenvoorraadkast!). Ik vind ze vrij groot vallen. Ik denk dat ik met een maatje kleiner (voor de meisjes 74 ipv 98) ook wel had uitgekund. Maar ik heb wel echt smalle kinderen.
En volgens mijn wordt het vandaag weer zo'n heerlijke dag dus ze kunnen ze na school al aan.

Oh, ja en ik wilde nog even melden dat ik tegenwoordig weer huiswerk krijg, van mijn zesjarige dan. Ik ben een brave leerling en krijg elke keer drie stickers.



7 opmerkingen:

  1. Leuke broekjes...die ga ik ook proberen!
    Zo een mama verdient wel drie stickers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het patroon van de broekjes ook af geprint, was juist op zoek naar zo n patroon, wel spijtig dat het maar tot maat 110 gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig van die snelle broekjes, ik gebruik voor de leggings van de meiden ook zo'n snel patroon met slechts 1 patroondeel en knip daar dan de tailleband zelfs nog aan.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 4 broekjes op 1 uur? En zo mooi afewerkt. Ik zou mij ook zo'n locker moeten aanschaffen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow ik krijg helemaal zin om aan de slag te gaan! misschien wel handig als ik eerst met tricot overweg kan... eerst maar eens een broekje met gewoon elastiek bovenin!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk!! moeten we ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails